2020-11-04 07:01Pressmeddelande

NYA RYOBI LASRAR - Snabba. Enkla. Noggranna.

Ryobis serie med laserinstrumentRyobis serie med laserinstrument

Introducerar Ryobis nya serie med laserinstrument!

Att arbeta med raka linjer och ta mått i hemmet har aldrig varit enklare tack vare lanseringen av Ryobis krysslasrar, teleskopisk stång och laseravståndsmätare.

Ryobi sätter alltid användaren i centrum när nya produkter designas och laserinstrumenten är inte annorlunda. Dessa mätinstrument är garanterade att bli en värdefull tillgång för alla hemmafixare.

Krysslasrar

Både RBCLLR1 och RBCLLG1 är idealiska när du vill få upp raka linjer snabbt, som vid upphängning av tavlor, hyllor, skåp, och gardinstänger eller tapetsering. De självnivellerande lasrarna, som fastställer och jämnar ut linjen tills den är rak, försäkrar noggrannhet och har en LED-lampa som indikerar om linjen sätts ur balans. Lasrarna har en enkel av/på-knapp och snabb självnivelleringstid på bara 3-5 sekunder.

Båda lasrarna levereras med en fästklämma som skruvas i gängan på enheten och kan justeras till valfritt objekt. Fäst den till exempel på dörr- eller fönsterkarmen, en stol eller vår teleskopiska stång.

Den gröna krysslasern, RBCLLG1, producerar två linjer, en horisontell och en vertikal, med grön laserteknik som förbättrar laserlinjernas synlighet upp till fyra gånger. Med en räckvidd på upp till 15 meter kan du arbeta i ditt vardagsrum eller ditt garage utan att behöva oroa dig för ljusförhållandena.

Den röda krysslasern, RBCLLR1, projicerar två starkt lysande röda laserlinjer: en horisontell och en vertikal med ett arbetsområde på upp till 10 meter.

Teleskopisk stång till laser

Den teleskopiska stången kommer lägligt tillhanda när du vill använda din laser i ett rum där det saknas möjligheter att fästa enheten. Den är justerbar från 124 – 320 cm och fungerar därför i majoriteten av rum. Perfekt vi uppsättning av hyllor i olika höjder eller gardinstänger. Anpassa stången efter din takhöjd och sätt på laserhållaren i önskad nivå. RBCLTP1 levereras med en takplatta, laserhållare och klämma.

Avståndsmätare

Med denna lasermätare tar du snabba och noggranna mått. Tack vare sin intuitiva elektronik kan du utföra kontinuerlig mätning i upp till 20 meter. Mät upp en yta av ett helt rum eller ett mindre utrymme för att se om möblerna får plats. Mätverktyget har flera måttenheter och du kan välja mellan meter, inch och feet. Med hjälp av mätminne glömmer du aldrig bort ditt senaste tagna mått. Enkel hantering med en knapp för start och sen är det bara att peka och mäta.

RBCLLR1

RBCLLG1

1.5V

Batterityp

2 x AA

Noggrannhet

+/-0.5mm/m

Arbetsområde

10M

15M

Laserklass

Klass 2

Självnivellering

3°

Standardutrustning

Justerbar klämma, 2 x AA batterier, 1/4 “ gänga för stativ.

RBCLTP1

Längd