2021-01-20 07:10Pressmeddelande

High Performance-serien är här. Våra mest kompakta verktyg hittills.

HP eller High Performance är den nya serien med kompakta elverktyg. HP eller High Performance är den nya serien med kompakta elverktyg.

High Performance-verktyg för hem & trädgård

Ryobi presenterar den nya ONE+ HP-serien… vår High Performance-serie på 18V-plattformen med vår mest avancerade borstlösa teknologi för ledande prestanda.

Den optimerade energitäta motorn roterar snabbare och ger mer kraft och maximerar prestanda med sin avancerade teknologi samtidigt som Lithium+batteriet levererar enastående driftstid.

Den nya serien med High Performance-verktyg drivs av borstlösa motorer förpackade i den mest kompakta och lätta verktygsdesignen någonsin för ultimat portabilitet och enkel användning.

De nya High Performance-verktygen med starkare motorer och kompaktare design

I HP-serien finns de kompakta verktygen borrskruvdragare, borrskruvdragare med slag, slagskruvdragare, vinkelskruvdragare, vinkelkap och tigersåg. Samt lövblås och häcksax.

RDD18C – ONE+ HP Kompakt Borrskruvdragare

Den borstlösa motorn i denna lätta borrmaskin ger upp till 54 Nm vridmoment och imponerande hastigheter upp till 1700 varv/min vid borrning och kontrollerad skruvdragning med hastigheter upp till 500 varv/min i låg växel. Nu behöver du inte kompromissa med kraft för att få ett kompakt verktyg. 13 mm chucken möjliggör större tillbehörskompatibilitet och har  förbättrat bitgrepp.

RDD18C är perfekt för både borrning och skruvdragning, och tack vare 24 vridmomentinställningar kommer du att dra skruvarna jämna varje gång.

RPD18C – ONE+HP Kompakt Borrskruvdragare med slag

Med den kraftfulla hammarfunktionen kan denna borrskruvdragare nå en slaghastighet på upp till 27200 slag/min för borrning i murverk, samtidigt som den bibehåller samma kapacitet för borrning och skruvdragning i trä och metall som RDD18C. Det perfekta verktyget när det krävs borrning i tegel.

RID18C - ONE+ HP Kompakt Slagskruvdragare

Den kraftfulla slagmekanismen på den här slagskruvdragaren ger upp till 240 Nm vridmoment, fyra gånger kraften hos en Ryobiborr. Den kompakta och lätta konstruktionen gör den idealisk för arbete med fästelement över huvudet eller i trånga utrymmen och snabbchuck gör bitsbyten snabbt och enkelt.

RAD18C – ONE+ HP Kompakt Vinkelskruvdragare

Denna vinkelborr är perfekt för arbete i svåråtkomliga områden där det krävs små och exakta skruvdragningar. Den stora avtryckaren möjliggör maximal kontroll över hastighet och vridmoment, samt bättre hantering vid borrning i besvärliga vinklar.

Oavsett om du borrar i ett skåp eller mellan golvbjälkar har du  den kraftfulla motorn som levererar upp till 40Nm, med de två hastighetslägena, och kan hantera ett brett spektrum av applikationer med detta praktiska verktyg.

RCT18C – ONE+ HP Kompakt Vinkelkap

Detta mångsidiga verktyg är den ultimata problemlösaren för kapning. Kapar enkelt metall, plast, gips och till och med kakelplattor med kraftig hastighet på 20 000 varv/min. Den är hälften så stor som en vanlig vinkelslip och du kan manöverera den med en hand, perfekt för de trånga eller begränsade platserna.

Med full kontroll på om bladet ska rotera framåt eller bakåt bestämmer du riktningen över gnistorna, så du kan kapa på ett säkert och effektivt sätt.

RRS18C – ONE+ HP Kompakt Tigersåg

Oavsett om du sågar ved, metall eller plast så genererar sågen kapningar med en imponerande slaglängd på 16 mm och 3300 spm, allt i en såg, hälften så stor som en traditionell tigersåg. Denna såg är lätt och utformad med tyngdpunkten mer centrerad, så att du kan göra kontrollerade snitt med en hand.

HP även i trädgården

High Performance-verktygen är inte bara begränsade till ditt hem. ONE+ HP-serien innehåller också Ryobis mest kraftfulla 18V-teknologi till din trädgård med vår WHISPER ™ borstlösa jetfläkt och 60 cm borstlösa häcksax.

RY18BLXB – WHISPER™ borstlös Jetblåsare

Denna lätta men kraftfulla lövblås ger en imponerande lufthastighet på 150 km/tim och har en turboknapp för att hantera stora lövhögar och flytta våta löv. Den axiella jetfläkten ger hög luftvolym, så oavsett hur stor din trädgård är, kan denna WHISPER ™ jetblåsare hjälpa till att få jobbet gjort.

Med imponerande låga 75,1 decibel är denna blås en del av Ryobis WHISPER ™ med extremt tysta fläktar som gör trädgårdsreningen enkel och effektiv utan att störa dina grannar.

RY18HTX60A-0 – Borstlös Häcksax 60 cm

Det nya inbyggda handtaget, designat för avancerad ergonomi, kombinerar komfort, kompakt design och enkel hantering i ett perfekt balanserat verktyg. Kombinerat med en borstlös motor är detta en av våra mest kraftfulla och bekväma häcksaxar hittills.

Det lätthanterliga verktyget är också 38% mer kompakt och 11% lättare jämfört med tidigare häcksaxar, samtidigt som den innehåller vår nya optimerade energitäta motor.