2020-09-03 07:05Pressmeddelande

Behändig och exakt kapning i en mängd olika material…

Multisågen från Ryobi kapar enkelt och snabbt i b.la. plastMultisågen från Ryobi kapar enkelt och snabbt i b.la. plast

RYOBI’s NYA 18V Multisåg är ett mångsidigt verktyg som passar till flera olika applikationer.

Den 85 mm stora klingan kapar snabbt och enkelt material som trä, metall, gips, plast och kakel.

Med det gummibeklädda handtaget ligger maskinen säkert i användarens hand och ger utmärkt kontroll. Detta, kombinerat med den innovativa dyksågningsfunktionen, gör det möjligt att börja såga direkt i mitten på ett material.

“Det här verktyget är en riktig problemlösare, med den kan du dyksåga enkelt och precist med lätthet. Den rör sig enkelt över materialet också tack vare lågfriktionsskenorna under metallplattan.” Säger Marcus Fritz, Produktchef på Ryobi.

Ett dammutsug kan kopplas till dammsugare, vilket håller din arbetsplats ren. Det kan också vinklas bort om det inte används med dammsugare för att rikta sågdammet bort från dig och hålla kläderna rena.

Den obelastade hastigheten på 4250 varv/min levererar bekymmerslös kapning och sågning med imponerande kapkapacitet på 26 mm i trä, 2 mm i metall och 9 mm i kakel. Djupjusteringen görs enkelt utan verktyg och gör justeringen snabbt och lätt när du går från material till material. Skyddskåpan är av metall och verktyget är konstruerat för att hålla länge.

Denna multisåg levereras med en multiklinga som sågar I trä, metall, gips och plast utan byte. Det medföljer även en klinga för att kapa kakel. Ett parallellanhåll följer också med, det gör det enklare att såga långa raka sträckor med perfekt resultat.

Precis som alla ONE+verktyg ingår produkten i ONE+systemet med över 100 verktyg för hem & trädgård, där alla produkter drivs av samma batteri. Ryobi ger alla sina användare en förlängd garanti upp till 3 år. Läs mer online.

R18MMS-0

Diameter klinga (mm)